Сторінки

БІБЛІОТЕКИ - ЦЕ СВОБОДА. СВОБОДА ЧИТАТИ, СВОБОДА СПІЛКУВАТИСЯ. Ніл Гейман

вівторок, 14 березня 2023 р.

Інформація Бібліотек Солом'янки щодо найбільших досягнень за 2021-2022 рр. та Плану заходів на 2023-2024 рр. з реалізації Національної стратегії створення безбар’єрного простору

Діяльність бібліотек спрямована на соціальну інтеграцію і розвиток активності людей шляхом проведення інклюзивних розвивальних та культурних заходів

Найбільші досягнення за 2021-2022 рр.

І. Рівність і недискримінація
  • Формуються та щороку оновлюються бази даних про осіб з інвалідністю. Організоване та проводиться бібліотечне обслуговування осіб з інвалідністю вдома. Всього обслуговується 128 осіб з інвалідністю або маломобільних осіб, з них 51 особа – слабозорі. 11 осіб обслуговуються вдома (14 бібліотек ЦБС)
  • Створена сторінка офіційної правової інформації «Людям з інвалідністю» в блогу «Солом’янка-ПДГ»: Пункт доступу громадян до інформації органів державної влади та європейської інформації ЦРБ імені Ф.Достоєвського Солом'янського району м.Києва - 15 джерел інформації , 49 звернень (ЦРБ імені Ф.Достоєвського)
  • Поповнюються актуальною інформацією інформ-досьє та тематичні рубрики в Систематичній картотеці статей: «Їхні права – наші обов’язки» (Соціальний захист осіб з інвалідністю); «Неповносправні – справні у навчанні» (Інклюзивна освіта) – 16 джерел (ЦРБ імені Ф.Достоєвського)
  • В довідково-бібліографічні апарати бібліотек введені та наповнюються інформацією розділи «Соціальний захист осіб з інвалідністю. Права і гарантії», «Інклюзивна освіта» - 38 джерел (всі бібліотеки ЦБС)
  • Правоосвітні вебінари в партнерстві з Правобережним київським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги: в 2021 році – 13 вебінарів та семінарів, в 2022 році – 2 вебінари (ЦРБ імені Ф.Достоєвського, бібліотека імені О.Новікова-Прибоя)
  • Проведення занять комп’ютерної грамотності, індивідуальних консультацій (бібліотеки ЦБС)
ІІ. Формування культури сприйняття особи з інвалідністю як повноправного учасника суспільного життя
  • Відзначення днів, присвячених проблемам людей з інвалідністю, привернення уваги до їх вирішення, толерантного відношення – проведення комплексів заходів (щорічно, всі бібліотеки)
  • Заходи до Міжнародного дня боротьби за права осіб з інвалідністю: інформування, тематичні віртуальні виставки (щорічно в травні, бібліотеки ЦБС)
  • Заходи до Міжнародного дня толерантності: ситуативні ігри, вікторини, тематичні читання, бесіди, виховні години, тематичні виставки, діалогові майданчики (щорічно в листопаді, всі бібліотеки ЦБС)
  • Заходи до Міжнародного дня людей з інвалідністю: уроки поваги, благодійні акції, майстер-класи, тематичні огляди літератури, розмови про людяність та підтримку тощо (щорічно в грудні, всі бібліотеки)
ІІІ. Доступність
Створені умови доступності бібліотек для візочників: 6 бібліотек обладнані пандусами (бібліотека імені О.Довженка, бібліотека «Солом’янська», БСЧ імені О.Гончара, бібліотека «Преображенська», бібліотека імені І.Багряного, БСЧ імені М.Лермонтова), 1 бібліотека - не потребує його (ЦРБ імені Ф.Достоєвського)
Підйомники гусеничні для інвалідних крісел - 3 підйомники, використовуються за потреби (ЦРБ імені Ф.Достоєвського, бібліотека імені М.Бажана, бібліотека імені І.Світличного)
Комп’ютер з тифлообладнанням та програмним устаткуванням для слабозорих та сліпих в БСЧ імені М.Лермонтова – близько 200 звернень протягом 2021-2022 років
Лупи для слабозорих в усіх бібліотеках ЦБС - використовуються за потреби
ІV. Участь у культурному житті, проведенні дозвілля й відпочинку
  • Проведення творчих занять, майстеркласів для дітей з інвалідністю в партнерстві з ГО «Дорогою добра», Благодійним фондом «Карітас-Київ» (бібліотеки ЦБС)
  • Проведення презентацій творчих робіт людей з інвалідністю (бібліотеки ЦБС)
  • Діяльність факультетів Університетів третього віку (2 факультети, 17 осіб) в БСЧ імені М.Лермонтова та бібліотеці №11

План заходів на 2023-2024 рр. з реалізації Національної стратегії створення безбар’єрного простору

І. Фізична безбар’єрність
  • Створення умов для фізичного доступу в усіх бібліотеках району
ІІ. Інформаційна безбар’єрність
  • Доступ до інформації в різних форматах та з використанням технологій
  • Поповнення фондів бібліотек книжками великошрифтового друку
ІІІ. Цифрова безбар’єрність
  • Надання доступу до швидкісного Інтернету в усіх бібліотеках ЦБС, до публічних послуг та публічної цифрової інформації, державних веб-сайтів та додатків
  • Бібліотеки – Хаби цифрової освіти. Надання послуг цифрової освіти: навчальних, консультативних, інформаційних (поширення контенту та обмін даними за допомогою цифрових технологій), довідкових (електронний каталог, замовлення на літературу онлайн, користування електронними базами даних); послуг доступу (пошук інформації та сервісів для вирішення різних життєвих питань; використання інтернет-ресурсів для навчання, розвитку професійних навичок і саморозвитку); послуг створення цифрового контенту; спілкування в цифровому середовищі, розвиток блогінгу; «Держава в смартфоні» (доступ до сайту Дія. Цифрова освіта, реєстрація та допомога у проходженні навчань з цифрової грамотності, консультації та допомога в набутті цифрових навичок)
  • Проведення занять комп’ютерної грамотності, індивідуальних консультацій
  • Реалізація проєкту «У світі медійної грамотності» - медійна та інформаційна грамотність, формування медіакультури через розширення медіаосвітніх знань (бібліотека №11)
  • Надання консультацій та проведення занять з ІТ-технологій користувачам бібліотек сертифікованим менеджером – провідним бібліотекарем-консультантом ЦРБ імені Ф.Достоєвського в межах проєкту «Жінка-лідерка в інформаційному просторі» з підвищення доступу вразливих груп жінок до цифрових послуг
IV. Суспільна та громадянська безбар’єрність
  • Забезпечення можливості участі людей з інвалідністю у житті громади, надання рівного доступу до культурного життя, створення сприятливого середовища для розвитку та самореалізації (проведення творчих занять, майстеркласів, презентацій творчих робіт людей з інвалідністю, діяльність факультетів Університетів третього віку тощо)

Немає коментарів:

Дописати коментар